fläta.

Jag kollade igen mina bilder och hittade en bild på när jag har en fläta, så då tänkte jag att jag skulle lägga upp den här och skriva hur man gör.

Det bästa för denna frisyr är att inte ha allt för långt hår.
1. börja med att dela av håret på mitten, i två delar.
2. börja vid ena sidan, börja så högt upp du vill ha flätan och gör en inbakad ända ner till mitten.
3. fäst med nålar, om du nu har långt hår så kommer det nog bli hår över där sålänge.
4. ta andra sidan och gör samma sak.
5. håret som nu har blivit över kan du antingen göra en bulle av och fästa i mitten där flätorna möts, eller så tar du ena sidan flätar hela vägen ut och fäster en bit ovanför fätan på andra sidan. och gör samma sak med andra sidan. eller så kan du komma på något eget fiffigt sätt.

/Mathilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0